None

Samsung Level Box Slim

Pocket-sized brillenkokerspeaker

Geschreven door Ger de Gram op

Conclusie

• Na een uitgebreide test valt de Level Box Slim tegen. Heel erg tegen, zelfs. De gadget lijkt eerder een ‘moetje’, dan een daadwerkelijk met passie en zorg samengesteld product. Het apparaat klinkt matig, is met een adviesprijs van 99,99 euro relatief duur en voegt verder weinig tot niets toe aan het zeer uitgebreide productgamma van draadloze bluetoothspeakers. Gewoon even verder kijken, dus. De Samsung Level Box Slim is er in drie kleuren: rood, blauw en zwart.
    Score: 30 Waardeloos
    • Zeer Compact
    • Waterbestendig
    • Erg matig geluid (!)
    • Toegevoegde waarde lijkt te ontbreken.
De draadloze bluetoothspeaker is populairder dan ooit. Praktisch iedere fabrikant brengt tegenwoordig zo’n compacte speaker uit. Met Samsung Level Box Slim doet het Koreaanse bedrijf een hernieuwde poging om tussen de JBL’s en Ultimate Ears van deze wereld te komen. Lukt dat?
Het was een tijdje stil rondom de draadloze bluetoothspeakers van Samsung. Het merk maakte in 2013 en 2014 al de Level Box en Level Box Mini, twee compacte speakers met een weinig bijzonder uiterlijk en bovenal weinig bijzonder geluid. Verkopen bleven uit, en mede daardoor werd de focus op audiogebied gelegd op multiroom-muzieksystemen – een tak van sport waar de Zuid-Koreanen steeds succesvoller in lijken te worden. Dat Samsung dit jaar, tijdens de CES in Las Vegas, ineens weer met een draagbare speaker op de proppen kwam, was dan ook verrassend. Met een zeer compact en dun (‘slim’) formaat leek de Level Box Slim bij lancering best een interessant model.

Brillenkoker

Qua looks hebben de designers hun werk aardig gedaan: de Level Box Slim lijkt op een uit de kluiten gewassen brillenkoker, maar dan met een kleine standaard om ’m prominent neer te kunnen zetten. Ook is hij waterbestendig (IPx7-normering) en heeft hij met 2600 mAh best wat batterijpower in zijn mik om een lange tijd draadloze muziek af te kunnen spelen. Daarmee is het echter een verre van onderscheidend product; speakers van andere merken hebben dit soort (anno 2017 minimale) eisen al lang.

None

Erg matig geluid

Helaas is deze feature bij lange na niet voldoende om de Level Box Slim aan te schaffen. De geluidskwaliteit is, zeker vergeleken met bijvoorbeeld de UE ROLL of JBL Clip 2, ver onder de maat. Dankzij zijn zeer geringe formaat is er weinig ruimte voor een goede klankkast of subwoofer en dat is dan ook precies het probleem: zet het volume hoog en je hebt eerder het idee dat je een smartphone met flinke speakers te pakken hebt, dan een draadloze ‘pocket-sized’ bluetooth-speaker met ‘superb sound’.

Natuurlijk, de Level Box Slim is klein – hij past nog net niet in je broekzak – en dus kun je niet al teveel verwachten, maar de prijs van haast honderd euro is niet te verantwoorden. Had deze gadget de helft gekost, dan was het misschien interessant geweest. Nu is het slimmer om een uitgebreider en beter klinkend model aan te schaffen.

Specificaties

Batterij 2600 MaH
Speeltijd 10 uur (op normaal volume)