De JitterBug werkt prima

JitterBug

Te mooi om waar te zijn?

Geschreven door wdiemer op

Conclusie

• De JitterBug bewijst dat het upgraden van een hifisysteem niet altijd een rib uit je lijf hoeft te zijn. Hoewel we van tevoren sceptisch waren, is dit prijsvriendelijke apparaat erin geslaagd om alle twijfels weg te nemen. Wie een pc als muziekbron voor zijn versterker gebruikt, tilt met dit product de audioweergave voor slechts 49 euro naar een hoger niveau. Een welkome aanvulling voor ieder hedendaags audiosysteem.
    Score: 80 Uitstekend
    • Betaalbaar
    • Nauwkeuriger geluid
    • Alleen voor de pc
Een apparaatje van amper vijftig euro dat je audiokwaliteit opschroeft. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Toch claimt de Amerikaanse kabelfabrikant AudioQuest dat muziek bij gebruik van de JitterBug beter klinkt. Media Totaal neemt met deze usb-ruisfilter dan ook graag de proef op de som.

Wereld van verschil

Gebruik van de JitterBug zou leiden tot een rustigere muziekweergave. We zijn nieuwsgierig of dat in de praktijk te horen is en testen het product in combinatie met verschillende apparaten.

Allereerst de Dragonfly usb-dac van AudioQuest, waarbij we muziek afspelen vanaf een MacBook Pro. We kunnen onze oren bijna niet geloven! De nummers hebben meer body en iedere noot heeft net iets meer subtiliteit. Verder valt op dat drums agressiever klinken en details nadrukkelijker op de voorgrond treden. De JitterBug krikt zelfs een Spotify-spoor van 320 kbps op naar een hoger niveau en reduceert de scherpe randjes tot een minimum. Zodra we de JitterBug ontkoppelen, missen we de heldere weergave, waardoor ritmes moeilijker te volgen zijn. En ook als we overschakelen naar een andere d/a-converter, zoals de breed gewaardeerde Chord Mojo, is de luisterervaring met deze usb-ruisfilter een wereld van verschil. Uptempo liedjes hebben meer energie, maar ook bij rustige nummers hoor je verschil. Let bijvoorbeeld eens op de transparante baspartijen.

We kunnen het bijna niet geloven en blijven maar verschillende d/a-converters met de JitterBug verbinden, zoals de Chord Hugo. De conclusie is telkens hetzelfde: de muziek klinkt gewoon beter. Wel heeft het effect bij high-end producten minder impact. Volgens AudioQuest loont het in sommige situaties de moeite om zelfs twee JitterBugs op je pc aan te sluiten. Onze ervaring is dat dit geen wezenlijk verschil maakt.

Conclusie

De JitterBug bewijst dat het upgraden van een hifisysteem niet altijd een rib uit je lijf hoeft te zijn. Hoewel we van tevoren sceptisch waren, is dit prijsvriendelijke apparaat erin geslaagd om alle twijfels weg te nemen. Wie een pc als muziekbron voor zijn versterker gebruikt, tilt met dit product de audioweergave voor slechts 49 euro naar een hoger niveau. Een welkome aanvulling voor ieder hedendaags audiosysteem.

Bron: null

Xiaomi Mi Notebook Air Snelste drone ooit
0